Produk

Wednesday, October 10, 2012

AIDIJUMA

Assalamualaikum w.b.t....

Semlm aku menulis pasal cinta tp sori guys x leh nak update lg kat sini sbb msh blm siap sepenuhnya lagi...hehehehe...tp pg nih tetiba jer dtg idea nk update pasal tudung...yeayyy...lately nih dh jadi satu fenomena plk kat opis nih...fenomena tudung AJ....'AJ' stand for 'Aidijuma'...

Sebenarnya, tudung AJ ni ialah tudung bawal yg dijenamakn sebagai 'AJ' oleh pengasasnya iaitu Datin Nurjuma...Saper x kenal Datin Nurjuma mmg nk kena nih.. Datin Nurjuma ni ialah wife pada Datuk Mohamed Nazim Razak, adik Dato Seri Najib Razak (PM).


Ok...ni aku nk citer mcmaner aku blh terjebak ngan koleksi tudung AJ nih...Adoooii.. kalau dh terjebak memang susah sikit nk ilangkan tabiat nih...semetelah la aku ni jenis yg shopaholic dan suka berfesyen...(kalu ore kelate panggil 'jangoks')...hmmm...sampaikan kat opis aku nih org pnggil aku datin...hehehehhe...InsyaAllah, masin ler mulut kamu kamu semua yer...suatu hari nanti aku jadi Datin yg sebetulnya Datin...cehhh...ada cita2 tuh nk jadi datin...koya la kamu ni mc nie...

Sebenrnya aku dh lama dgr psl AJ ni tp aku x amik kisah pun sbb dlm pikiran aku ni mesti harganya mahal..iyer la..dh datin yg punya mstilah mahal kan...sehinggalah raya posa ari tu aku tgk sepupu suami aku, nadirah pakai tudung AJ ni..ms tu la aku dh terjatuh cinta pndang pertama ngan tudung AJ nih...kisahnyer...choppp...1st yg aku tnya kat sepupu aku nih ialah harga...bila dia ckp harganya RM 7 sehelai, 10 kali aku tnya dia blk, betul ker harga 7 yal nih?...jolo ko?... rm7 ker  rm70?..x tipu ek?...bila sepupu aku confirmkan harga nya memang cuma RM7 sehelai, terus la aku pun mula angau akan tudung Aj nih...ialah mula2 jatuh cinta...pastu angau la plk kan...hehehehehe..

Dipendekkan cerita aku pun suruh la sepupu aku ni tlg belikan 3 helai...nak yg kaler striking2...sbb aku mmg suka kaler yg terang2...kalau pakai kaler yg pudar nnti nampak pucat pulak...So, my 1st koleksi tudung Aj aku ialah kaler pink biru terang & purple terang...

 

Ni aku pakai kaler biru terang...kat tgn aku tu plastik hitam AJ..hehehehe..2nd batch utk koleksi tudung Aj..masa ni AJ ada join kat Pesta Konvo UMK pd 13 Sept - 15 Sept 2012 di Taman Tg Anis. Time nih aku sempat rembat 3 helai jer...Tp esknya arie Jumaat aku g beli lg...x bnyk pun aku beli cuma 4 helai jer..menjadikan semua sekali baru 10 helai...

                 Ni la sepupu aku nadirah...aku pakai tudung kaler belacan atau peach kot ek?

Last Sabtu, aku,  adik ipar aku, Tik & kwn adik ipar aku, Ety bersama2 ngan ank masing2 ngan semangat yg berkobar2 telah menuju ke Machang utk membeli tudung Aj nih...hahahahhaha...sebenrnya, kat kelate nih mmg x der lagi stokis AJ nih, katanya Datin x nak bukak kat sini sbb x nak bg persaingan kat penjual2 tudung bawal di kelate...So, yg aku beria g Machang tu sbb nyer kat situ ada dealer (aku pun x pasti ni blh dipnggil dealer or not)...sbbnyer, tempat yg aku pegi utk membeli tudung2 AJ ni ialah tempat dia letak stok2 tudung AJ.If ada mana2 function seperti Pesta Konvo utk mana2 IPTA di kelantan dan Datin telah bersetuju utk AJ join sekali maka dealer mereka yg kat Machang ni la yg akan pergi...

So, disebabkan susahnyer nak dptkan stok AJ ni, maka aku dgn bermurah hati nyer menolong member2 opis aku yg dh mula suka ngan tudung AJ ni utk tlg belikan mereka tudung...2 3 arie sebelum aku g ker Machang, aku dh inform member2 opis utk listkan kod tudung yg mereka nak beli dan arie khmis kena bg list beserta duit sekali...hehehehe...sbbnyer aku x leh wat business pun ngan tudung AJ nih sbb harga dia standard...

Inilah hasil aku shopping sabtu lepas...

                                                                      Order dr Afiqah

                                                                         Order dr Aty

                                                                     Order dr Wanie

                                                                       Order dr Jue

                                                 Last but not least order dr mia ros...

Eh...jap...x der ker order utk aku nih?mcm pelikkan?..hehehehehe...mana blh x der order utk diri sndiri...itu kejam namanyer tuh...utk batch kali ni aku try beli inner jer...sajer nk try pakai inner plk...agak2 comey x nnti kalau aku pakai inner?hehehehe...

Ok...ini la rupa imej terbaru aku ngan koleksi AJ nih,,,,taraaaa....

                                                 1st try...inner 3 segi + tudung bawal plain....

                           Arie kedua try...inner 3 segi + inner 3 segi...i like this combination of colour....

Arie ke3 try...dh masuk hari ke3 nih dh bukan try la nama nyer nih...kira dh jadi ler pakai macam nih...


Ni pic arie nih...snap masa breakfast kat mcD baru di Taman Bendahara...tudung agak kurang kemas sikit...x per la..jnji dpt mkn mcD....hehehehhe...Sila abaikn muka ku yg bulat itu...yg penting kita kena konfiden...

So, next batch utk koleksi AJ maybe next week kot sbb this time aku nak order online...order sekali ngan member2 opis...yg menariknya sepupu aku yg kat jepun pun ada order jgk..pastu member baru dr FB pun mintok tlg orderkan sekali....wahhh...seronoknya...smbil2 berjangoks...smbil2 tlg member2...& smbil2 mengukuhkan ukhwah sesama saudara & kawan2....best2...

ok la...stop dulu pasal AJ nih...kita bertemu dilain waktu...nk smbung wat keje plk....

Wassalam...











No comments:

Post a Comment